gravatar

Drama Kejap #2

Malam semalam aku mengantuk yang amat lepas makan kat ciken rice koner metropoint kajang. Balik bilik memang mengantuk, hairan juga kerana time tu ramai aweks online, tapi aku tidur juga walaupun jam belum pukul 12 malam. Pagi sebelum subuh dah bangun, online, tgk situ sini, chek situ sini, tegur member itu pastu say gudmoning dan selamat hari jumaat(melodi raya) kat beberapa orang lagi. Sampai pukul 9 pagi, aku dah mengantuk balik hendak tidur. Member sana dah suruh tido dah...tiba-tiba...

Hanset bergetar, pasal dah dekat setahun aku put on silent mode, ingat sms, tapi call, tertera nama boss aku, apa hal dia call pagi2 ni...nak bagitau tarikh viva kot, suruh datang jupe consult slide viva barangkali...

Aku: (angkat call) hello dr...hello..hello...(senyap tak ada bunyi pasal henset aku dah bengong kadang2 aku tak dapat dengar suara orang yang call-aku letak)

Bergetar lagi..

Boss: Hello hadi? hello are you there?
Aku: Hello dr...yeah, hello, i can hear you..hello...(boss letak)

Bergetar lagi...
Aku: Ya dr..hello...
Boss: Hello hadi...ish...(letak lagi)

Aku pun sms kata hanset aku buat hal, that i can hear her voice but she cant hear mine...

Bergetar lagi...
Aku: Hello...
Boss: Hadi where are you? ur suppose to have your viva this morning at 9 am...where are you now..they are waiting for you..
Aku: But..but...tak dengar apa2 berita pun(terkeluar cakap melayu pasal dah lama speaking-mujur boss dihujung sana)
Boss: How come you dont know..did encik XXXXX tells you about your viva date?
Aku: No..ingat petang ni baru nak pergi tanya dia..
Boss: So how?where are you now?
Aku: At xxxx kolej..ukm...
Boss: What do you got with you? you got your slides or not?
Aku: Belum buat lagi...
Boss: You better come here right now, they are waiting for you, i said to postpone until 9.30 because you are not around.
Aku: Ok dr..
Boss: Make sure you come here and we can talk.
Aku: Ok..

Adoi...what the tutt...aku tak dapat apa2 berita bila aku akan viva, tiba2 dah viva...silap aku pasal tak tanya, aku ingat ada call atau surat..rupanya tak ada..tiba2 je dapat tahu tanpa aku bersedia langsung. Try call jiran paras atas, untuk mintak tolong hantar.

Aku: Hello...paiz tolong hantar aku ppbl kejap...
Jiran: err..hadi..aku baru bangun...
Aku: Aku viva pagi ni kul 9 ni..
Jiran: Hah!!!viva pagi ni?
Aku: Ye..pagi ni..aku baru tahu ni boss aku baru call..
Jiran: Ok2 jom2..
Aku: Jap aku nak mandi jap..

Dah siap mandi..turun bawah..jiran dah sedia kat ketenya..adoi...cepat2 dia memacu kereta yang selesa itu...hahahaha...kejap je sampai..

Jiran: Ok aku tunggu sini, kalau jadi viva pagi ni..misscall je aku tau..
Aku: Ok..

Dari jauh dah nampak boss aku turun tangga...

Boss: So how?
Aku: I didnt get any news la dr...
Boss: How come you didnt know..suppose you got the letter already..
Aku: No i didnt get any..
Boss: Ok you stay here..I'm going to discuss with them, hope we can postpone next time...stay here ok..

Selepas beberapa ketika...dari jauh...bekas boss aku 3 tahun lepas..

Bekas boss: Mana dia? where is he? mana ustaz hadi niey? apa ni orang duk tunggu dia tak dak..
Aku: I dont know anything la dr..(sambil hulur tangan salam)
Bekas boss: Hmmm..macam mana jadi mcm ni ni...but its ok i've given some comments..you can look at it..(sambil dia beredar)
Boss: Ok hadi i tell you what, i'm going to postpone ur viva, it will be on 16th...
Aku: Ooo...same with zul?
Boss: Yeah..same date, because what, i'm away next week monday to wednesday, and dr XXXXXX(my reader) also mc today, but she did leave some comments..so next week you better get ready. Dr xxxxxx(bekas boss) already commented on why you only choose only two cases.
Aku: Because i thinks it kinda repetitive
Boss: You can say that you have gathered quite number of data but when you have read it...it shows basically the same thing..right?
Aku: Ooo..ok..
Boss: One more thing, you touch a little bit of politeness in chapter 4 but u didnt mentioned it in chapter 2 and chapter 3...
Aku: Alamak..dah agak dah...so what can i do now dr..
Boss: All you can do is bla bla bla....(sambil explain dalam beberapa minit) ok?
Aku: Ok dr..so this 16th la? is it fixed already?
Boss: Not yet but i will fixed it with dr xxxxx(sepupu sabit aku)...

Cepat2 aku keluar dari pejabat tu...pergi mendapatkan jiran yang tunggu dalam kete...balik bilik..aku chatting kejap..sambung tidur..mood aku hari ini amat stress...3/4 mood dah hilang...

Alkisah pulak..ada kawan yang kerja kat UM mintak emel aku...aku pun bagi lah...petang tu aku chek emel aku..dia 4ward tentang jawatan kosong kat umt...aku pun tgk..ok..buleh isi..sekali nak isi..ciiiilakkk...error apa pulak ni..

Suruh kawan si comel kat kuantan tengah bercuti bukak link..buleh pulak..aku suruh dia isikan dulu..dengan gegehnya dia berusaha tolong...berjaya juga...tapi aku tetap tak puas hati selagi tak tengok sendiri borang tu...

Sementara tu ada kawan baik aku tegur kat fesbuk, dalam keadaan aku tengah dirasuk angin ape..dekat maghrib kot...aku terus remove dia...aku dah kata mood aku 3/4 dah hilang...jadi tindakan memang diluar kawalan...maafkan aku..aku memang teruk sejak akhir2 ni..tekanan banyak sangat...buat yang kawan yang memahami tu...aku dah teramat malu...belum pernah aku semalu begini...huhuhu...setelah menyuruh kawan yang memahami tu open link..dia buleh je..aku masih xleh..suruh jiran paras atas buka pun tak buleh...last aku try godek2 gugel..jupe lah website bagus yang buleh masuk link yg diblock..."sembunyikankeldaiaku" dalam bahasa omputih...lepas tu isi lah borang...pastu isi lagi..isi dan isi...

Malam dah berlabuh, jiran atas ajak makan, dia mengidam ayam marmite...pegi makan kat "kualimerah"...katanya awal lagi ni..nak pergi mana ya..aku ckp..tengok wayang lah..tapi i got no money...hahaha...tapi sekarang tak ada cerita best katanya..memang betul pun...

Last sekali dia datang bilik aku ambil beberapa movie dan alat2 dan buku2nya...tgklah dia movie kat laptopnya...

So here i am..depan pc, mengadap monitor malap ni yang setia dengan aku sejak tahun 2004 lagi...samsung flat screen crt monitor 17"...menulis blog ni...menyambung drama kejap...

Dah...bersambung lagi...entah bila...

Sebelum itu...tengok ni jiran paras atas dah beli tiket online...esok celebrate lagi katanya...aku dah cakap dengan syarat, FOC...dia kata mestilaa...ni kan mood celebrate lagi ni...

Iklan

Iklan
Kenapa kita perlu insurans?

Iklan Percuma Saja Ni...

Jika Berminat Sahaja

Pengacau

Top Entri