gravatar

Trips To Kelate #1

Pasal apa yang jadi trips? pasal ia dah jadi plural la kot...nak cerita aku mula jejak kaki ke kelantan bila aku berumur 27 tahun..iaitu tahun lepas bulan jun..itu pun lalu je nak pegi kedah..nak dijadikan cerita lagi..pada 2hb jun 2011 aku sekali lagi kena pergi ke kelantan...lebih tepat lagi untuk menduduki ujian saringan untuk jawatan akademik kat usm kubang kerian...

1hb jun..aku ambil half day pasal nak cari tiket..dah survey tiket bas online..ada trip awal pagi..siap buleh book lagi..tapi bila sampai kat kaunter..terkejut beruk bila kaunter tiket cakap tak ada trip pagi...pergh..aku masa tu dah ingat nak lupakan saja trip tu...tapi mujurla dengan ejen2 tiket kat luar kaunter yang kadang kala orang panggil ulat tu cakap..mmg tiket pagi xjual kat kaunter..tapi kena pergi sendiri dan deal sendiri pada pukul 3 pagi...so aku dengan tak berapa confidentnya pegi lah jugak dalam kul 2 pagi..dekat kul 3..aku berjaya juga naik bas...pergh..aku mabuk naik bas tu..trip cuma dua jam aku aku mabuk mengalahkan trip 12 jam...pukul 5 pagi aku sampai kat stesen bas kota bharu..pergh..sunyi dan lengang..nak cari surau ingat nak tido...last2 jupe teksi dan dia ckp usm dah buleh masuk time tu...aku pun ikutla naik..20 hengget melayang...teksi 5 minit lebih mahal dari bas 2 jam..oklah akhirnya sampai usm...lebih tepat lagi hospital usm...aku terus bergegas tanya orang kat situ kat mana surau...akhirnya jumpalah dengan susah payah..lepas solat subuh aku pun tidur sampai 7.30...guard jaga parking hospital cakap kampus buka pukul 7 pagi...aku sampai 5 lebih..jadi kena cari port untuk tidur dulu lah...

Pukul 7.30 aku pun tukar pakaian...pergi kat tempat ujian saringan..pukul 9 pagi start..mula dengan soalan objektif lepas tu esei...lepas tu ada micro teaching atau mock teaching...malas nak cerita pasal rasanya english aku dah teruk sangat masa tu..

Paling aku xkan lupa hari itu aku tumpang keluarga sorang budak pempuan yang baru aku kenal masa ujian tu balik ke terengganu...aku igt dia datang berdua dengan ayah dia..sekali dengan mak dan adik dia pun ada..penuh satu viva...adoi..aku pun xpikir panjang pasal tak mahu mabuk bas lagi..buat keluarga yang aku ganggu aritu..moga ALLAH Taala saja yang membalas...dahla aku tumpang..dijamu lagi dengan sate jabi...

Sebelum tu singgah pasar pasir puteh dan berhenti solat kat masjid hadhari..harap2 agar anak pempuan mereka dapatla jawatan tu...bersungguh sangat nampaknya nak kerja dekat2 dengan terengganu...aku pulak..hmm..aku tak berani nak mengharap sangat...cukuplah kecewa beberapa bulan lepas...hahahahaha...

Kalau aku lulus ujian baru ni..maka aku akan pergi ke sana lagi pada 13hb jun untuk temuduga peringkat universiti...dengar kata mereka nak pakai ramai orang...xtau lah berapa ramai nak pakai..yang pergi ujian hari itu cuma 12 orang je...dan macam biasa aku sorang je lelaki...ish3...mujur dah biasa dengan keadaan begitu...

 Cukuplah untuk part one ni...part two akan menceritakan pengalaman bercuti di kota bharu, pasir mas, tumpat dan rantau panjang...

err...mmg mabuk darat...certain bas je buleh naik...huhuhu..

Iklan

Iklan
Kenapa kita perlu insurans?

Iklan Percuma Saja Ni...

Jika Berminat Sahaja

Pengacau

Top Entri